ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ?ΔΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ? Σχολικά Έτη 2018-2021

Ονομασία Θεματικού Δικτύου:
Από το 2014 έως και σήμερα λειτούργησε στο το «Θεματικό Δίκτυο Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» στο πλαίσιο της συνεργασίας τριών Περιφερειακών Διευθύνσεων Α/θμιας κ Β/θμιας Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων (Σ.Σ.) Δασκάλων (ΠΕ70) & Πληροφορικής (ΠΕ19) οι οποίοι υπηρετούσαν σε αυτές. Η δράση αυτή είχε μεγάλη απήχηση αφού έλαβαν μέρος (38 Σχολικοί Σύμβουλοι, 13 Διευθυντές Α/θμιας κ Β/θμιας Εκπαίδευσης, 260 εκπαιδευτικοί, 240 Σχολικές Μονάδες, 2.500 μαθητές/τριες Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης).
Σε συνέχεια αυτού και με βάση τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου και του θεσμού των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) [ΦΕΚ 4547/2018] προτείνεται η εξέλιξη και λειτουργία μιας ανάλογης δράσης με την ονομασία «Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» με τριετή λειτουργία από το σχολικό έτος 2018-2019 έως 2021, όπως προβλέπεται η θητεία των υπηρετούντων στους νέους θεσμούς.

Ένταξη του Διαπεριφερειακού Δικτύου Ασφάλεια στο Διαδίκτυο στο στρατηγικό σχεδιασμό των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ)

Το Θεματικό Δίκτυο Ασφάλεια στο Διαδίκτυο ήταν ένα εθελοντικό Δίκτυο συνεργασίας Σχολικών Συμβούλων και εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων καθώς και Σχολικών Μονάδων Π/θμιας και Δ/θμιας εκπαίδευσης το οποίο λειτούργησε από το 2014 μέχρι και 31/08/2018 στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Α/θμιας κ Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας και Κρήτης.
Για τα σχολικά έτη 2019-2021 εισηγούμαστε τη λειτουργία Διαπεριφερειακού Θεματικού Δικτύου Ασφάλεια στο Διαδίκτυο ως δράση συνεργασίας Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) σύμφωνα με το αρ. παρ. ν. 4547/2018.

Σκοπός – Στόχοι
Να αποτελέσει ένα πεδίο για γόνιμο προβληματισμό, μια κοινότητα μάθησης, που θα την χαρακτηρίζουν:
1. Οι βιωματικές δράσεις των συμμετεχόντων όλο το σχολικό έτος, εντός του ωρολογίου προγράμματος, στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης, ή άλλων σχολικών – δημιουργικών δραστηριοτήτων ή διαθεματικά μετά από στοχευμένες επιμορφώσεις στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς.
2. Οι συνεργασίες μεταξύ των συμμετεχόντων ΠΕΚΕΣ/ΣΕΕ, ΚΕΑ, ΚΕΣΥ, εκπαιδευτικών, επιστημόνων, στελεχών, φορέων που δραστηριοποιούνται στο πεδίο.
3. Η έκφραση δημιουργικότητας και ανταλλαγής ιδεών ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και εξειδικευμένους επιστήμονες σχετικά με την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου, χρήση των μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και cyberbullying.
4. Οι ποικιλόμορφες δραστηριότητες για ενημέρωση – επιμόρφωση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων με βιωματικό τρόπο.
5. Οι στοχευμένες βιωματικές δράσεις, σχετικά με την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου, τους τρόπους και τις πρακτικές πρόληψης και αποφυγής των κινδύνων κατά την πλοήγηση και τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
6. Η βούληση για επαφές και συνεργασία με εθνικούς και διεθνείς φορείς και οργανισμούς με αντίστοιχη δράση και στόχους.
7. Οι συνεργασίες μεταξύ των σχολικών μονάδων του Δικτύου και ο σχεδιασμός και η υλοποίηση συνεργατικών δράσεων μεταξύ τους.

Κεντρικοί θεματικοί άξονες Δικτύου
Οι δράσεις εντάσσονται σε έναν ή περισσότερους από τους ακόλουθους
1) τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης,
2) η προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα,
3) η ασφάλεια στη Διαδικτυακή επικοινωνία και τα Διαδικτυακά παιχνίδια,
4) η εξάρτηση από το Διαδίκτυο,
5) ο Διαδικτυακός εκφοβισμός,
6) Η επιμόρφωση γονέων σε θέματα ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου,
7) Η ασφαλής χρήση του Διαδικτύου από μαθητές με δυσκολίες μάθησης

Δράσεις του Δικτύου:
Δια ζώσης επιμορφωτικές συναντήσεις, βιωματικά σεμινάρια εργαστηριακού τύπου σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς, Webinars (Διαδικτυακές επιμορφώσεις εξ αποστάσεως με τη χρήση ΤΠΕ) για εκπαιδευτικούς και μαθητές, προώθηση του παραγόμενου εκπαιδευτικού υλικού στα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ, διαγωνισμοί για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο, δημιουργία συνεργασιών με φορείς, σε Ευρωπαϊκό ή διεθνές επίπεδο.

Επιπρόσθετα από το σχολικό έτος 2018-19 και μετά θα εστιάσουμε στις παρακάτω δράσεις:
1.Στην ενθάρρυνση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών να δημιουργήσουν:
(α) Ολοκληρωμένα σενάρια σχετικά με ασφαλή χρήση, κοινωνικά δίκτυα κ.ά
(β) Ψηφιακές Ιστορίες για σχετικά θέματα διάρκειας 5-7 λεπτών
2. Την έκδοση ενός συλλογικού τόμου με τα σενάρια αυτά
3. Την προκήρυξη ενός διαγωνισμού σε συνεργασία με το Υ.Π.Ε.Θ (ή άλλους φορείς) για τη βράβευση της καλύτερης ψηφιακής ιστορίας στο πλαίσιο εκδήλωσης που θα πραγματοποιηθεί την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου
3. Την ηλεκτρονική έκδοση επιλεγμένων προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν μέχρι τώρα από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, βάση συγκεκριμένων προδιαγραφών που θα ανακοινωθούν.
4. Την διοργάνωση Συνεδρίου με θέμα “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο” με τη συνεργασία Πανεπιστημίων και Εκπαιδευτικών φορέων.

Συνεργαζόμενοι φορείς:
Περιφερειακές Διευθύνσεις Α/θμιας κ Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας και Κρήτης, Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ), Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ 70 και ΠΕ 86, Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης των συμμετεχόντων σχολικών μονάδων, Κέντρα για την Αειφορία (ΚΕΑ), Κέντρα Εκπαιδευτικής Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ).

Ενδεικτικοί φορείς συνεργασίας:
Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, Saferinternet4kids, Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, Safeline, Σύνδεση με Σύνεση, E-safety Label, ITE, Insafe, Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, Κοινωνικό Σχολείο, Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων, Δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος, Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning, Μαθητικό Ραδιόφωνο (European School Radio),Κέντρα για την Αειφορία (ΚΕΑ), Κέντρα Εκπαιδευτικής Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ).

Συμμετέχοντες:
Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Συντονιστές Εκπαιδευτικού έργου στα ΠΕΚΕΣ, Κέντρα για την Αειφορία (ΚΕΑ), Κέντρα Εκπαιδευτικής Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, πρώην Σχολικοί Σύμβουλοι που ήταν ενταγμένοι στην προηγούμενη μορφή του Δικτύου ως Συντονιστές, προσωπικό των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ, Διευθυντές και Προϊστάμενοι σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, πιστοποιημένοι επιμορφωτές Β επιπέδου, ειδικοί επιστήμονες φορέων, ακαδημαϊκών ιδρυμάτων ή ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που ειδικεύονται στο πεδίο.

Η διάρκεια του Δικτύου:
Η διάρκεια της αδειοδότησης θα είναι για τα σχολικά έτη 2018-2019 έως το 2021.

Ενδεικτικοί τρόποι διάχυσης αποτελεσμάτων των δράσεων του Δικτύου:

? Διοργάνωση ημερίδων
? Επιμορφώσεις – Τηλεδιασκέψεις για τους εκπαιδευτικούς του δικτύου καθώς και σε γονείς και μαθητές
? Ιστολόγιο Θεματικού δικτύου (https://isecurenet.sch.gr/portal/ )
? Ιστοσελίδες Περιφερειακών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.
? Σχολικές Ιστοσελίδες, Σχολικές εφημερίδες ψηφιακής μορφής
? Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής,
? Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας
? Δημοσίευση δράσεων στο Safer Internet
? Αναρτήσεις δράσεων στην ιστοσελίδα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
? Αναρτήσεις δράσεων στην ιστοσελίδα παρουσιάσεων SlideShare
? Δελτία Τύπου – δημοσίευση σε ΜΜΕ
? Ενημέρωση και προβολή των δράσεων του Δικτύου στα κοινωνικά δίκτυα μέσω της σχετικής σελίδας καθώς και κοινοποιήσεις σε σελίδες εκπαιδευτικών ομάδων.

Αξιολόγηση του Διαπεριφερειακού Θεματικού Δικτύου Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Στο τέλους κάθε σχολικού έτους προβλέπεται η διενέργεια αξιολογήσεων των δομών καθώς και των λειτουργιών του Διαπεριφερειακού Θεματικού Δικτύου, μέσω Διαδικτυακών ερωτηματολογίων/ συνεντεύξεων, των οποίων τα αποτελέσματα θα υποβάλλονται με τη μορφή απολογιστικής έκθεσης στα αντίστοιχα ΠΕΚΕΣ.

Οργάνωση και Λειτουργία του Διαπεριφερειακού Θεματικού Δικτύου

Η δομή του Διαπεριφερειακού Θεματικού Δικτύου περιλαμβάνει τους ακόλουθους ρόλους – θεσμούς:

1. Συντονιστική Ομάδα Εκπροσώπων ΠΕΚΕΣ
Η Συντονιστική ομάδα εκπροσώπων ΠΕΚΕΣ είναι ένα σώμα Συντονιστών που περιλαμβάνει από έναν εκπρόσωπο κάθε ΠΕΚΕΣ (όπου λειτουργούν περισσότερα του ενός ΠΕΚΕΣ συμμετέχουν περισσότεροι) με σκοπό τον Πανελλαδικό συντονισμό του Διαπεριφερειακού Δικτύου.

2. Συντονιστής του Δικτύου ανά ΠΕΚΕΣ:
Σε κάθε ΠΕΚΕΣ ορίζεται ένας ΣΕΕ ώς εκπρόσωπος του ΠΕΚΕΣ στην συντονιστική ομάδα του Διαπεριφερειακού Δικτύου με βασικό ρόλο τον συντονισμό και επικοινωνία των πρεσβευτών του Δικτύου μεταξύ τους αλλά και με άλλους Συντονιστές και πρεσβευτές στην υπόλοιπη Ελλάδα όπου λειτουργεί και δραστηριοποιείται το Δίκτυο.
Σε κάθε ΠΕΚΕΣ λειτουργεί Ομάδα Εργασίας συντονισμού και υποστήριξης των δράσεων του Δικτύου στην Περιφέρεια του ΠΕΚΕΣ, στην οποία συμμετέχουν οι Πρεσβευτές του Δικτύου. Ο εκπρόσωπος της ομάδας επιλέγεται κατά προτίμηση ομόφωνα ή με τη σύμφωνη γνώμη των ? των μελών και επιλέγεται ανά σχολικό έτος.
Ο Συντονιστής κάθε ΠΕΚΕΣ εισηγείται προς την ολομέλεια του ΠΕΚΕΣ προτάσεις για την καλύτερη λειτουργία του Διαπεριφερειακού Δικτύου καθώς και την ανάληψη πρωτοβουλιών για το σχεδιασμό και την υλοποίηση συλλογικών δράσεων.

3. Πρεσβευτές του Δικτύου:
Πρεσβευτές του Δικτύου μπορεί να είναι:
1. Συντονιστές Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού όλων των ειδικοτήτων εφόσον μπορούν να υποστηρίξουν το Δίκτυο
2. Οι πρώην Συντονιστές του Θεματικού Δικτύου, (Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ 70 και ΠΕ 19) από την ιδρυσή του (Οκτώβριος 2014 μέχρι και 31/8/2018) αυτοδίκαια εφόσον το επιθυμούν και υπηρετούν σε σχολικές μονάδες ή υπηρεσίες του οικείου Π.Ε.Κ.Ε.Σ,- Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας κ Β/θμιας εκπαίδευσης.
3. Προϊστάμενοι ΚΕΑ και ΚΕΣΥ εφόσον μπορούν να στηρίξουν το Δίκτυο
4. Υπευθυ?νοι Πληροφορικη?ς και Νε?ων Τεχνολογιω?ν των Διευθυ?νσεων Εκπαι?δευσης
5. Εκπαιδευτικοί Πληροφορικής που υπηρετούν στις σχολικές μονάδες Α/θμιας κ Β/θμιας Εκπαίδευσης της περιοχής ευθύνης του κάθε ΠΕΚΕΣ
6. Επιμορφωτές Β επιπέδου Α/θμιας κ Β/θμιας Εκπαίδευσης

4. Υπεύθυνος για τη διάχυση των δράσεων του Δικτύου:
Ο «υπεύθυνος διάχυσης δράσεων του Δικτύου» ανά ΠΕΚΕΣ έχει ως βασικό ρόλο να συνεργάζεται με τους Πρεσβευτές και τον Συντονιστή κάθε ΠΕΚΕΣ. Στην περίπτωση που στην ίδια ΠΔΕ υπάρχουν περισσότερα ΠΕΚΕΣ, μπορεί ο Υπεύθυνος Διάχυσης των δράσεων του Δικτύου να είναι ο/η ίδιος/α για περισσότερα ΠΕΚΕΣ.
Σκοπός του είναι η ενημέρωση και προβολή των δράσεων του Δικτύου στα κοινωνικά δίκτυα μέσω της σχετικής σελίδας καθώς και κοινοποιήσεις σε σελίδες εκπαιδευτικών ομάδων. Ειδικότερα διαχέει συνεχώς δράσεις που υλοποιούν τα σχολεία του Δικτύου στα ΜΜΕ, καθ? όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, μέσω συνεντεύξεων (με τους εκπαιδευτικούς-μαθητές-Διευθυντές-Πρεσβευτές) στους κρατικούς και ιδιωτικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς, σε κρατικά και ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια, στο Διαδίκτυο (youtube) καθώς και με δελτία τύπου που θα αναρτώνται σε εφημερίδες, περιοδικά και ιστότοπους – πύλες (portal) εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος (π.χ. ΕΡΤ, ΠΣΔ, esos, alfavita, fresh-education, κλπ).

Αρμοδιότητες και υποχρεώσεις συμμετεχόντων:

Συντονιστική Ομάδα Εκπροσώπων ΠΕΚΕΣ
Η Συντονιστική ομάδα των εκπροσώπων ΠΕΚΕΣ αναλαμβάνουν το στρατηγικό σχεδιασμό και τον ετήσιο προγραμματισμό για τη λειτουργία του Δικτύου σε Πανελλαδικό επίπεδο, τη διερεύνηση συνεργασιών με άλλους φορείς υλοποίησης προγραμμάτων, τις συνθήκες μελλοντικής ένταξης άλλων ΠΕΚΕΣ, την ανάδειξη και διάχυση καλών πρακτικών και την υποστήριξη σε εκπαιδευτικό υλικό.

Συντονιστής ανά ΠΕΚΕΣ
Ο Συντονιστής του Διαπεριφερειακού Θεματικού Δικτύου είναι μια θέση σε κάθε ΠΕΚΕΣ, σε καθένα από τα ήδη υπάρχοντα λειτουργούντα τρία τμήματα του Δικτύου (Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας και Κρήτης) καθώς και σε κάθε νέο που θα ιδρυθεί, οποίος επιλέγεται από το σώμα των Πρεσβευτών, (προτείνεται από τα ? του σώματος με ανοιχτές και δημόσιες διαδικασίες) με κύριες αρμοδιότητες το συντονισμό και καλύτερη επικοινωνία μέσω δια ζώσης και εξ αποστάσεως συναντήσεων των συμμετεχόντων πρεσβευτών στο Περιφερειακό τμήμα καθώς επίσης και με τα άλλα τμήματα του Δικτύου.

Πρεσβευτές:
Οι Πρεσβευτές του Δικτύου είναι το βασικό σώμα που θα αναλάβει το σχεδιασμό, οργάνωση, υλοποίηση και εποπτεία των επιμορφωτικών δράσεων, την αποστολή επιστημονικά και παιδαγωγικά επικαιροποιημένου επιμορφωτικού υλικού στις σχολικές μονάδες και στηρίζουν ενεργά όλες τις αρμοδιότητες των Συντονιστών.

Στο σώμα των πρεσβευτών εντάσσονται αυτοδίκαια όσοι εκ των Συντονιστών εργάστηκαν τις περιόδους 2014-2018 και επιθυμούν να στηρίξουν το Δίκτυο. Ειδικότερα υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων του τομέα ευθύνης τους στο σχεδιασμό και υλοποίηση δράσεων, συνεργάζονται με τον Συντονιστή και προωθούν στον υπεύθυνο διάχυσης δράσεων δράσεις των σχολικών τους μονάδων για προβολή στα ΜΜΕ.
Τέλος παραλαμβάνουν και ελέγχουν σε ψηφιακή μορφή όλα τα παραδοτέα έργα των συμμετεχόντων σχολικών μονάδων και τα προωθούν προς τον υπεύθυνο ανάρτησης στην ιστοσελίδα του Διαπεριφερειακού Δικτύου (https://isecurenet.sch.gr/portal/ ).

Αφού παραδώσουν οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί τα παραδοτέα έργα τους στους πρεσβευτές, τότε και μόνο τότε οι Πρεσβευτές δίνουν τις βεβαιώσεις συμμετοχής σε μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και σχολικές μονάδες. Σε περίπτωση που σχολική μονάδα, εκπαιδευτικός ή μαθητές δεν υλοποιήσουν δράσεις τότε δεν παρέχονται βεβαιώσεις.

Οι πρεσβευτές συνεργάζονται με τον υπεύθυνο για τη διάχυση των δράσεων προκειμένου οι τριμηνιαίες δράσεις των σχολικών μονάδων που έχουν την ευθύνη να παρουσιάζονται στα ΜΜΕ κατά τη διάρκεια του κάθε σχολικού έτους.

Για να διατηρήσει ένας πρεσβευτής την ιδιότητά του θα πρέπει να υλοποιεί ανά τρίμηνο (ή τετράμηνο για τη Β/θμια εκπαίδευση) τουλάχιστον μια επιμορφωτική συνάντηση με τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, για την οποία ενημερώνει το Συντονιστή και τις σχολικές του μονάδες και μια συνάντηση, όπου είναι εφικτό, με γονείς και κηδεμόνες των σχολικών μονάδων που έχει την ευθύνη ανά σχολικό έτος. Μετά την ολοκλήρωση κάθε επιμορφωτικής ή ενημερωτικής δράσης θα αποστέλλει στον υπεύθυνο διαχειριστή του Δικτύου καθώς και στον υπεύθυνο διάχυσης ένα δελτίο τύπου με φωτογραφίες από την κάθε συνάντηση για ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Δικτύου.

Υπεύθυνος για τη διάχυση των δράσεων του Δικτύου:
Ο «υπεύθυνος διάχυσης δράσεων του Δικτύου» μπορεί να είναι ένας εκ των πρεσβευτών ή ένας συνεργάτης συνάδελφος του Δικτύου ανά ΠΕΚΕΣ, και στην περίπτωση που στην ίδια ΠΔΕ υπάρχουν περισσότερα ΠΕΚΕΣ, μπορεί ο Υπεύθυνος Διάχυσης των δράσεων του Δικτύου να είναι ο/η ίδιος/α για περισσότερα ΠΕΚΕΣ.
Σκοπός του είναι η ενημέρωση και προβολή των δράσεων του Δικτύου στα κοινωνικά δίκτυα μέσω της σχετικής σελίδας καθώς και κοινοποιήσεις σε σελίδες εκπαιδευτικών ομάδων. Ειδικότερα διαχέει συνεχώς δράσεις που υλοποιούν τα σχολεία του Δικτύου στα ΜΜΕ, καθ? όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, μέσω συνεντεύξεων (με τους εκπαιδευτικούς-μαθητές-Διευθυντές-Πρεσβευτές) στους κρατικούς και ιδιωτικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς, σε κρατικά και ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια, στο Διαδίκτυο (youtube) καθώς και με δελτία τύπου που θα αναρτώνται σε εφημερίδες, περιοδικά και ιστότοπους – πύλες (portal) εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος (π.χ. ΕΡΤ, ΠΣΔ, esos, alfavita, fresh-education, κλπ).

Διευθυντές, Προϊστάμενοι Σχολικών μονάδων:
Οι Διευθυντές και Προϊστάμενοι των συμμετεχόντων Σχολικών μονάδων θα είναι υπεύθυνοι για την ενημέρωση, των πρεσβευτών, συντονιστή και υπεύθυνο διάχυσης, για όλες τις δράσεις που υλοποιούνται σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές των τοπικών κοινωνιών που εδρεύει η σχολική μονάδα.
Επιπρόσθετα θα συνεισφέρουν στη διάχυση των δραστηριοτήτων του Δικτύου μέσω αναρτήσεων στις σχολικές ιστοσελίδες τους, θα ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου καθώς και γονείς και μαθητές για τις δράσεις του Δικτύου, θα τους παροτρύνουν για τη συμμετοχή τους και θα συνεισφέρουν στο βαθμό που μπορούν στην υλοποίηση ημερίδων ή βιωματικών εργαστηρίων που θα υλοποιήσει το Δίκτυο σε συνεργασία μαζί τους.

Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί:
Ορισμός ενός ή περισσοτέρων εκπαιδευτικών από κάθε συμμετέχουσα σχολική μονάδα ως υπευθύνων για την υλοποίηση δράσεων για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων ή της ευέλικτης ζώνης, ή διαθεματικά.
Τα συμμετέχοντα μέλη στο Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο ορίζονται μετά από συνεδρίαση και σχετική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, που υλοποιείται με ανοιχτές διαδικασίες σε κάθε σχολική μονάδα, λαμβάνοντας υπόψη την εκδήλωση ενδιαφέροντος εκ μέρους τους και είναι υπεύθυνοι για να:

1. Συμμετέχουν στις επιμορφωτικές δια ζώσης συναντήσεις οι οποίες προβλέπουν εκ των προτέρων αδειοδότηση με μέριμνα του εκάστοτε πρεσβευτή
2. Αναλαμβάνουν την υποχρέωση να αποστείλουν στο πρεσβευτή τους το συμπληρωμένο έντυπο ευέλικτης ζώνης-δήλωσης θέματος
3. Υλοποιήσουν ενδεικτικά για μεν την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέχρι τρεις (3) βιωματικές δράσεις (μια ανά τρίμηνο) για θέματα που επιθυμούν με τους μαθητές τους, όλη τη σχολική χρονιά, είτε σε επίπεδο σχολικής μονάδας είτε συνεργατικά με άλλες σχολικές μονάδες του Δικτύου, την ώρα της Ευέλικτης ζώνης, ή διαθεματικά ή στα πλαίσια Σχολικών δραστηριοτήτων,
4. Οι καθηγητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναλαμβάνουν την υποχρέωση να αποστείλουν στο πρεσβευτή τους τη δήλωση θέματος και την υλοποίηση μέχρι 2 βιωματικών δράσεων (μία ανά τετράμηνο) που επιθυμούν οι μαθητές.
5. Παραδώσουν σε ψηφιακή μορφή στους πρεσβευτές τους τα παραδοτέα έργα που υλοποιούν ανά τρίμηνο για διάχυση στα ΜΜΕ και ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Θεματικού Δικτύου.
6. Κατόπιν συνεργασίας με τον πρεσβευτή βοηθούν τον υπεύθυνο διάχυσης προκειμένου να ετοιμάσουν όλο το απαραίτητο υλικό διάχυσης των δράσεων που υλοποιούν στη σχολική μονάδα.

Σχολικές Μονάδες – Μέλη του Δικτύου
Πώς γίνεται μέλος του Δικτύου μία νέα Σχολική Μονάδα

1. Αρχικά υλοποιείται παρουσίαση της δομής και λειτουργίας του Δικτύου στους Πρεσβευτές του Δικτύου από τους Συντονιστές
2. Στη συνέχεια οι Πρεσβευτές παρουσιάζουν τη δομή και λειτουργία του Δικτύου σε Διευθυντές και εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων του τομέα ευθύνης τους
3. Οι Διευθυντές υλοποιούν συναντήσεις συλλόγου διδασκόντων, παρουσιάζουν τη δομή και λειτουργία του Δικτύου και συναποφασίζουν με ανοικτή διαδικασία εάν θα συμμετέχει η σχολική μονάδα (ποιοι εκπαιδευτικοί και ποιες τάξεις).
4. Οι Διευθυντές και Προϊστάμενοι αποστέλλουν την απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων με διαβιβαστικό στον αντίστοιχο Πρεσβευτή που υποστηρίζει τη σχολική μονάδα
5. Υλοποιούν όλα όσα περιγράφονται στο υπάρχον καταστατικό
6. Σε περίπτωση μη υλοποίησης των υποχρεώσεων που περιγράφονται στο καταστατικό παραμένουν σαν αδρανή μέλη του Δικτύου

Πως διατηρεί μια παλαιότερη σχολική μονάδα την ιδιότητα του μέλους

Όλες οι σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης που ήταν μέλη του Θεματικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο», με τις παρακάτω αποφάσεις ίδρυσης και λειτουργίας:
1. Υπ. αριθμ. 21708/ 21-10-2014 απόφασης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας κ Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, (ΑΔΑ: 73ΟΨ9-ΦΔΠ και τις τροποποιήσεις με ΑΔΑ: 7ΙΧΟ4653ΠΣ-ΓΜΘ, ΑΔΑ: 6ΠΒΚ4653ΠΣ-83Θ, ΑΔΑ: Ω05Γ4653ΠΣ-Η9Τ),
2. Περιφερειακής Διεύθυνσης Π κ Δ Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας (ΑΔΑ: 7ΘΗ79-ΧΓΜ, ΑΔΑ: 7ΡΒ54653ΠΣ-8ΣΕ, ΑΔΑ 715Ω4653ΠΣ-ΘΞ9),
3. Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας κ Β/θμιας Εκπαίδευσης Κρήτης (ΑΔΑ:74ΙΣ4653ΠΣ-8ΒΧ, ΑΔΑ:Ψ6ΨΙ4653ΠΣ-Π58, ΑΔΑ: ΩΗΒΜ4653ΠΣ-ΑΚΣ),

διατηρούν την ιδιότητα του μέλους και στο Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο με την προϋπόθεση να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία συμμετοχής τους στον πρεσβευτή που θα τους υποστηρίζει και να υλοποιούν όσα προβλέπονται στο παρόν καταστατικό, σε διαφορετική περίπτωση παραμένουν σαν αδρανή μέλη.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://isecurenet.sch.gr/portal/?p=4302